Juraj Bartoš a Swing Sextet feat. Vít Beneš CZ

Juraj Bartoš a Swing Sextet feat. Vít Beneš

Juraj Bartoš a Swing Sextet feat. Vít Beneš

Dixieland a swing neztrácí nic ze svého kouzla a síly – to je motto podkrkonošské party muzikantů, kteří vzdorují důchodcovským papučím a ročníku narození. Zde léčí Dr.Jazz!

Kapela, dnes už téměř automatická součást Jazzince, se prezentuje swingovou muzikou, z části ve stylu dixielandových kapel amerického Chicaga čtyřicátých let. A podle toho vypadá také seznam jejích hostů. Na Jazzinci už doprovázela řadu známých muzikantů - například zpěváky Karla Hálu, Janu Fabiánovou, Gábinu Kočí, Evu Emingerovou, saxofonisty Františka Havlíčka a Vladimíra Charitonova, kytaristu Milana Kašubu, saxofonistu Petra Kroutila a před čtyřmi lety i Juraje Bartoše. Mimoto ještě doprovázela Láďu Kerndla, Felixe Slováčka nebo Jaromíra Hniličku.

Kapelník Emerich Drtina je žákem Karla Velebného a v první sestavě kapely byl i kontrabasista Robert Balzar.

Vít Beneš – nová energie v souboru – od nesmělého doprovázeče se vypracoval na respektovaného sólistického tahouna.

Juraj Bartoš – vévodu středoevropské jazzu není třeba představovat, zde je jen pár útržků z jeho života:

V roku 1987 som začal hrávať s Petrom Lipom. Vďačím mu za mnoho vecí. Prvýkrát som s ním hral na džezových festivaloch na Západe, zažil som dva koncerty Milesa Davisa, mám kdesi od Milesa aj autogram a autoportrét, ktorý mi nakreslil. 

V roku 1990 som hral s Dizzym Gilespiem v Prahe. Celý život som ho chcel stretnúť a keď som ho tam zrazu videl, tak som stratil reč. Bolo to veľmi milé. Nabral som odvahu a povedal mu, čo to pre mňa znamená. On na to, že sa mu zle hrá, lebo ho bolia zuby. Hovoril o trúbkarských problémoch, čo bolo pre mňa znamenie, že ma azda bral. 

Vo Vienna Art Orchestra som pôsobil 5 rokov, nahral som s nimi 6 cédečiek a absolvoval približne 150 koncertov. Bola to partia špičkových hudobníkov z celej Európy. Všetko tam bolo dokonale zorganizované. Napríklad, pred začiatkom turné nám všetkým vedúci orchestra Mathias Ruegg vlastnoručne pripravil itinerár v podobe knižky, a v nej bolo všetko. Stačilo ju čítať a prísť vždy načas. Keď ste to urobili, nemohli ste nič pokaziť. Bolo to úžasné. Len som si vybalil trumpety a trúbil som. Boli tam extrémne vysoké nároky a tvrdé, profesionálne pravidlá. Veľmi rád na to spomínam.

Rád robím veľa vecí, lebo mám rád rôznorodosť pôžitkov. V muzike je toľko krásnych vecí, že by bola škoda obmedziť sa len na jeden štýl či na jedno obdobie. Juraj Bartoš